☆“လူဟု ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲမႈ အသုံးအႏႈန္း”☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
¤ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ ¤
═══════════════════
#ဘုရားရွင္ႏွင့္ေပါတလိယသူႂကြယ္
☆ ေပါတလယိ သူႂကြယ္ကား အဂၤတိုင္း အာပဏနိဂုံး၌ ေနထိုင္သီတငး္ -
သုံးသူတစ္ဦး ျဖစ္၏။ လူမႈကိစၥအ၀၀ကုိ ပယ္ထားၿပီးသူလည္း ျဖစ္၏။ သူ႕ကုိ
လူဟု ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲလွ်င္, သူႂကြယ္ဟု ေခၚ၀ၚသုံးစြဲလွ်င္ မႏွစ္ၿခိဳက္သူတစ္ဦး-
လည္း ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏ အယူအဆႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမ
သာသနာေတာ္၏ အယူအဆတုိ႔ကား ကြဲျပားလ်က္ပင္ ရွိၾက၏။
☆ ဘုရားရွင္၏အဆုံးအမသာသနာေတာ္၌ကား လူဟု ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲမႈ အသုံး
အႏႈန္းကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ရန္ တရား (၈)မ်ဳိး ရွိေပသည္။ ယင္းတရား (၈)မ်ဳိးတုိ႔၏ အတုိ
ခ်ဳပ္မွာ ဤသုိ႔ျဖစ္၏ ---
၁။ အသက္မသတ္ျခင္းကုိ မွီ၍ အသက္သတ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမည္။
၂။ ေပးေသာ ဥစၥာကုိ ယူျခင္းကုိ မွီ၍ မေပးေသာ ဥစၥာကုိ ယူျခင္းကုိ
ပယ္ရမည္။
၃။ မွန္ကန္ေသာ စကားကုိ မွီ၍ မမွန္ေသာ စကားကုိ ပယ္ရမည္။
၄။ ကုန္းမတုိက္ေသာ စကားကုိ မွီ၍ ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိ ပယ္ရ-
မည္။
၅။ မတပ္မက္ မလုိခ်င္မႈကုိ မွီ၍ တပ္မက္လုိခ်င္မႈကုိ ပယ္ရမည္။
၆။ မကဲ့ရဲ႕ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိ မွီ၍ ကဲ့ရဲ႕ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမည္။
၇။ အမ်က္မထြက္ျခင္း စိတ္မပင္ပန္းျခင္းကုိ မွီ၍ အမ်က္ထြက္ျခင္း
စိတ္ပင္ပန္းျခင္းကုိ ပယ္ရမည္။
၈။ လြန္စြာ မာန္မမူျခင္း = လြန္စြာ မာန္မာနမႀကီးျခင္းကုိ မွီ၍ လြန္စြာ
မာန္မူျခင္းကုိ = လြန္စြာ မာန္မာနႀကီးျခင္းကုိ ပယ္ရမည္။
☆ ဤ (၈)မ်ဳိးတုိ႔ကုိ လုိက္နာျပဳက်င့္ေနေသာ သူကုိသာ ဘုရားရွင္၏ အဆုံး
အမ သာသနာေတာ္၌ လူဟု, သူႂကြယ္ (ဂဟပတိ = အိမ္ရွင္)ဟု အေခၚ
ခံရမႈ လူ႕အသုံးအႏႈန္း ျပတ္ျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ (အက်ယ္ကုိ မဇၩိမပဏၰာသပါဠိ
ေတာ္ ေပါတလိယသုတ္တြင္ ၾကည့္႐ႈပါ။)
၁။ သူ႕အသက္ကုိ သတ္ျခင္း,
၂။ မေပးေသာ ဥစၥာကုိ ယူျခင္း,
၃။ မမွန္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း,
၄။ ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း,
၅။ တပ္မက္လုိခ်င္မႈမ်ားျခင္း,
၆။ ကဲ့ရဲ႕ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း,
၇။ အမ်က္ထြက္ျခင္း, စိတ္ပင္ပန္းျခင္း,
၈။ လြန္စြာ မာန္မာနႀကီးျခင္း ---
☆ ဤတရား (၈)မ်ဳိးတုိ႔ကား သံသရာမွ မလြတ္ေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားတတ္
သည့္ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တုိ႔လည္း ျဖစ္ၾက၏။ စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္ကုိ မရ-
ေအာင္ တားျမစ္တတ္သည့္ နီ၀ရဏ အပိတ္အပင္တုိ႔လည္း ျဖစ္ၾက၏။ ယင္း
တရားတုိ႔ကုိ ျပဳက်င့္သူတုိ႔ကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔က ကဲ့ရဲ႕ၾက၏။
ယင္းသုိ႔ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိသူတုိ႔သည္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ အပါယ္ေလးဘုံ
တည္းဟူေသာ မေကာင္းေသာ လားရာဂတိရွိသည္သာ ဧကန္ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိေၾကာင့္ ယင္းတရားတုိ႔ကုိ ပယ္ရွားရန္ ဘုရားရွင္က ဆုိုဆုံးမေတာ္မူျခင္း
ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိတရား (၈)မ်ဳိးမွ်ေလာက္ကုိ လုိက္နာျပဳက်င့္ေနရ႐ုံ
မွ်ျဖင့္ အခါခပ္သိမ္း လုံး၀ဥႆုံ လူဟု ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲခံရျခင္း လူ႕အသုံးအႏံႈး
ျပတ္သည္ကား မဟုတ္ေသးသည္ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္
ေပသည္။
☆ ထုိအခါ ေပါတလိယသူႂကြယ္က --- “ျမတ္စြာဘုရား ... အဘယ္သုိ႔ေသာ
အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမသာသနာေတာ္၌
အခါခပ္သိမ္း လုံး၀ဥႆုံ လူဟု, သူႂကြယ္ဟု ေခၚေ၀ၚသုံးႏႈန္းသည့္ အသုံး-
အႏႈန္း၏ ျပတ္ျခင္းသည္ ျဖစ္ပါသနည္း? ျမတ္စြာဘုရား ... ေတာင္းပန္ပါ၏၊
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိမိ၏ အဆုံးအမသာသနာေတာ္၌ အခါခပ္သိမ္း
လုံး၀ဥႆုံ လူဟု, သူႂကြယ္ဟု ေခၚေ၀ၚသုံးႏႈန္းသည့္ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္ျခင္း
ျဖစ္ပုံတရားေတာ္ကုိ တပည့္ေတာ္အား ေဟာၾကားေပးေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္
ထား၏။
☆ ထုိအခါမွာ ဘုရားရွင္က ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္ကုိ ျပဆုိရာ တရား-
စကားေတာ္ကုိလည္းေကာင္း, ကာမဂုဏ္မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္
ကုိ လည္းေကာင္း ေဟာၾကားျပသ ဆုိဆုံးမေပးေတာ္မူေလသည္ ---
#ကာမဂုဏ္တုိ႔၏အျပစ္မ်ား .......................
၁။ အ႐ုိးစုႏွင့္ ပမာတူ၏........................
၂။ သားတစ္ႏွင့္ ပမာတူ၏ .......................
၃။ ျမက္မီး႐ွဴးႏွင့္ ပမာတူ၏ .......................
၄။ မီးက်ီးတြင္းႏွင့္ ပမာတူ၏ ......................
၅။ အိပ္မက္ႏွင့္ ပမာတူ၏ ......................
၆။ ငွားရမ္း၀တ္ဆင္ထားေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ပမာတူ၏ ....
၇။ အသီး,သီးေသာ သစ္ပင္ႏွင့္ ပမာတူ၏..............
ဤကား မဇၩမိပဏၰာသပါဠိေတာ္ ေပါတလိယသုတၱန္ (မ၊၂၊၂၇-၃၀။)တို႔၌
လာရွိေသာ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။