Saturday, February 27, 2016

​ေျပာသင္​့စကား၊ ျဖစ္​​ေပျငား၊ မ​ေျပာၾကားသင္​့သူ


.    "  ေျပာ သင့္ စ ကား ၊ ျဖစ္ ေပ ျငား ၊ မ ေျပာ ၾကား သင့္ သူ  "
**************************************************

မိမိ စကား ေျပာမည့္သူဟာ မိမိ စကားကုိ ခံယူႏုိင္သူ ဟုတ္, မဟုတ္ ခ်င့္ခ်ိန္ဖုိ႔ လုိတယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ဗုဒၶ ရဲ႕ ဆုံးမၾသဝါဒ တစ္ခု ရွိခဲ့ပါတယ္ ။

"  ရဟန္းတုိ႔ ,  ပုဂၢဳိလ္ကုိ ေထာက္ဆၿပီးလွ်င္ ငါးဦးေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔အား ေျပာၾကားအပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ
   စကားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာစကားျဖစ္တတ္ဧ။္ ။ အဘယ္ငါးဦးတုိ႔နည္း ဟူမူကား :---

၁  ။  သဒၶာတရား ေခါင္းပါးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံဝယ္ သဒၶာတရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာၾကားျခင္းသည္လည္း
       မေကာင္းသျဖင့္ ေျပာၾကားအပ္ေသာ စကား ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။

၂  ။  သီလ မရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။

၃  ။  ဗဟုသုတ နည္းပါးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ ဗဟုသုတႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။

၄  ။  ဝန္တုိေစးႏွဲေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ စြန္႔ႀကဲျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ ၊ အၾကားရခက္ေသာ ၊
       အၾကားရ ကတ္ေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။

၅  ။  ပညာမဲ့ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ ပညာႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။

                                               အဂုၤတၲရနိကယ္ ၊ ပဥၥကနိပါတ္ ၊ ဒုကၠထာသုတ္ ။

ရဟန္းတုိ႔ - - - ,  အဂၤါငါးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ စကားသည္ ေကာင္းစြာ ဆုိအပ္သည္ မည္ဧ။္ ။ အျပစ္မရွိ ။ ပညာရွိတုိ႔ မကဲ့ရဲ႕အပ္ကုန္ ။
                      အဘယ္ငါးမ်ဳိးနည္း ဟူမူ .........

၁  ။  ေျပာဆုိရန္ အခ်ိန္အခြင့္ သင့္ေရာက္ေသာ ကာလ၌ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။

၂  ။  မွန္ကန္စြာ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။

၃  ။  ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။

၄  ။  အေၾကာင္းအက်ဳိးႏွင့္ စပ္သည္ကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။

၅  ။  ေမတၲာေရွ႕ထား၍ ေမတၲာစိတ္ျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။

ဤအဂၤါ ငါးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ စကားသည္ ေကာင္းစြာ ဆုိအပ္သည္ မည္ဧ။္ ။ အျပစ္လည္း မရွိ ။ ပညာရွိတုိ႔လည္း မကဲ့ရဲ႕အပ္ကုန္သည္ ျဖစ္ေပဧ။္ ။

                                                       အဂၤုတၲရ နိကယ္ ၊ ျဗာဟၼဏဝဂ္ ၊ ဝါစာသုတ္ ။