. " ေျပာ သင့္ စ ကား ၊ ျဖစ္ ေပ ျငား ၊ မ ေျပာ ၾကား သင့္ သူ "
**************************************************
မိမိ စကား ေျပာမည့္သူဟာ မိမိ စကားကုိ ခံယူႏုိင္သူ ဟုတ္, မဟုတ္ ခ်င့္ခ်ိန္ဖုိ႔ လုိတယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ဗုဒၶ ရဲ႕ ဆုံးမၾသဝါဒ တစ္ခု ရွိခဲ့ပါတယ္ ။
" ရဟန္းတုိ႔ , ပုဂၢဳိလ္ကုိ ေထာက္ဆၿပီးလွ်င္ ငါးဦးေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔အား ေျပာၾကားအပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ
စကားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာစကားျဖစ္တတ္ဧ။္ ။ အဘယ္ငါးဦးတုိ႔နည္း ဟူမူကား :---
၁ ။ သဒၶာတရား ေခါင္းပါးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံဝယ္ သဒၶာတရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာၾကားျခင္းသည္လည္း
မေကာင္းသျဖင့္ ေျပာၾကားအပ္ေသာ စကား ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။
၂ ။ သီလ မရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။
၃ ။ ဗဟုသုတ နည္းပါးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ ဗဟုသုတႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။
၄ ။ ဝန္တုိေစးႏွဲေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ စြန္႔ႀကဲျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ ၊ အၾကားရခက္ေသာ ၊
အၾကားရ ကတ္ေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။
၅ ။ ပညာမဲ့ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဧ။္ အထံ၌ ပညာႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့ဧ။္ ။
အဂုၤတၲရနိကယ္ ၊ ပဥၥကနိပါတ္ ၊ ဒုကၠထာသုတ္ ။
ရဟန္းတုိ႔ - - - , အဂၤါငါးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ စကားသည္ ေကာင္းစြာ ဆုိအပ္သည္ မည္ဧ။္ ။ အျပစ္မရွိ ။ ပညာရွိတုိ႔ မကဲ့ရဲ႕အပ္ကုန္ ။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးနည္း ဟူမူ .........
၁ ။ ေျပာဆုိရန္ အခ်ိန္အခြင့္ သင့္ေရာက္ေသာ ကာလ၌ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။
၂ ။ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။
၃ ။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။
၄ ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးႏွင့္ စပ္သည္ကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။
၅ ။ ေမတၲာေရွ႕ထား၍ ေမတၲာစိတ္ျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္း သည္လည္း တစ္ပါး ။
ဤအဂၤါ ငါးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ စကားသည္ ေကာင္းစြာ ဆုိအပ္သည္ မည္ဧ။္ ။ အျပစ္လည္း မရွိ ။ ပညာရွိတုိ႔လည္း မကဲ့ရဲ႕အပ္ကုန္သည္ ျဖစ္ေပဧ။္ ။
အဂၤုတၲရ နိကယ္ ၊ ျဗာဟၼဏဝဂ္ ၊ ဝါစာသုတ္ ။